fbpx

Blog

Přinášíme vám články, tipy a rady z oblasti analýzy dat.

ACREA CR představuje PS Imago PRO 6

ACREA představila novou verzi statistického softwaru PS IMAGO PRO 6

Celý článek

Spolupráce IBM SPSS Statistics a R

Široká škála statistických procedur jazyka R na jedné straně a na druhé straně bohatá sada nástrojů pro přípravu dat, pokročilé výstupové rozhraní a výpočetní efektivita systému IBM SPSS Statistics vedly ke snaze propojit tyto systémy a užívat současně výhody obou. Výsledkem je integrace jazyka R do prostředí IBM...

Celý článek

V čem se liší text mining od data miningu?

Nejčastější odpověď na tuto otázku bývá: V data miningu získáváme užitečnou informaci ze strukturovaných (tabulkových, maticových) dat, zatímco v text miningu užitečnou informaci extrahujeme z textových dokumentů psaných v přirozeném jazyce. Pokud však sami začnete řešit některou z textminingových úloh, jakou je například klasifikace dokumentů do předem...

Celý článek

Co dělat, když se zákazník chystá odejít ke konkurenci

Udržení stávajících klientů je jednou z klíčových úloh prosperujícího podnikání. Chcete vědět, jak s touto úlohou souvisí retenční kampaně a klasická dataminingová úloha churn? Řešíte tuto úlohu, ale chybí vám potřebné know-how či softwarové vybavení? Tento článek v krátkosti popíše, jak se úloha řeší a co je...

Celý článek

Průvodce analytickým procesem – eBook

Celý analytický proces se skládá z několika fází, které na sebe vzájemně navazují. Začíná uvědoměním si, jakou úlohu chceme analýzou dat řešit. Následuje příprava dat. V tomto kroku je důležité se rozhodnout, jaká data budeme nadále podrobovat analýze. V samotné analýze dat, je podstatné...

Celý článek

Konec nestrukturovaným datům v Čechách

S novým modulem ACREA TEXT MINING máte na dosah všechna data, která do teď šla jen těžko uchopit. Nový modul pracuje s lingvistickými databázemi, které dokáží nestrukturovaná data převést do tabulek, které lze dále strojově využívat a exportovat již uchopitelné výstupy. Může se jednat o emaily, přepsané...

Celý článek

RFM – cílová segmentace

V minulém článku jsme rozdělili RFM skóre do skupin tvořených intervaly jednotlivých ukazatelů. Výsledných skupin je ale příliš mnoho, na to aby se s nimi dalo pracovat. Pro praktické použití analýzy je nutné výchozí skupiny sloučit do větších segmentů a těm dát vhodný marketingový význam. Při konstrukci segmentů...

Celý článek