IBM SPSS Categories
Převeďte svá kvalitativní data na kvantitativní.
Chcete odhalit preference zákazníků/obyvatel/studentů?
Potřebujete zjistit, jaké je vnímání různých značek/produktů/institucí?
Zajímají Vás hodnotové orientace různých skupin lidí?
Odhalte skryté vztahy pomocí percepčních map pro kategorizovaná dat a porozumějte informaci ukryté ve velkých dvourozměrných a mnohorozměrných tabulkách. Prohlédněte si vztahy ve vašich datech pomocí biplotů a percepčních map.
IBM SPSS Categories nabízí:
- ucelenou sadu nástrojů pro analýzu vztahů mezi kategorizovanými i číselnými proměnnými
- sofistikované metody navržené odborníky z Leidenské univerzity v Nizozemí
- intuitivní grafické výstupy v podobě percepčních map, biplotů a triplotů
- prostředky pro zpracování mnohorozměrných
- kategorizovaných dat – alternativní postupy k obyčejné lineární regresi, metodě hlavních komponent a kanonickým korelacím pro ordinální i nominální proměnné
Příklady užití v praxi
Komerční sféra
- zjištění image firmy na trhu
- odhalení preferencí různých skupin klientů při výběru banky nebo produktu
- vnímání určité značky lidmi
Státní správa
- preference obyvatel ohledně bydlení či zdravotní péče
- určení prestiže spojené s různým zaměstnáním a profesí
- priority různých skupin voličů
Akademická sféra
- hodnocení absolventů jejich vysoké školy
- preference studentů při výběru školy či studijního oboru
- zjištění hodnotové orientace lidí
Reference

Výzkum žákovské motivace prostřednictvím postojů ke školním předmětům
Podrobná case study
Výzkumy postojů obyvatel k výstavbě větrných elektráren
Podrobná case study