Zpět

IBM SPSS Categories

Převeďte svá kvalitativní data na kvantitativní.

Chcete odhalit preference zákazníků/obyvatel/studentů?
Potřebujete zjistit, jaké je vnímání různých značek/produktů/institucí?
Zajímají Vás hodnotové orientace různých skupin lidí?

Odhalte skryté vztahy pomocí percepčních map pro kategorizovaná data a porozumějte informaci ukryté ve velkých dvourozměrných a mnohorozměrných tabulkách. Prohlédněte si vztahy ve vašich datech pomocí biplotů a percepčních map.

IBM SPSS Categories nabízí:

  • ucelenou sadu nástrojů pro analýzu vztahů mezi kategorizovanými i číselnými proměnnými,
  • sofistikované metody navržené odborníky z Leidenské univerzity v Nizozemí,
  • intuitivní grafické výstupy v podobě percepčních map, biplotů a triplotů,
  • prostředky pro zpracování mnohorozměrných,
  • kategorizovaných dat – alternativní postupy k obyčejné lineární regresi, metodě hlavních komponent a kanonickým korelacím pro ordinální i nominální proměnné.

Tento modul je součástí trial verze softwaru IBM SPSS Statistics, kterou Vám zašleme po vyplnění webového formuláře na tomto odkazu.

Příklady užití v praxi

Komerční sféra

  • zjištění image firmy na trhu
  • odhalení preferencí různých skupin klientů při výběru banky nebo produktu
  • vnímání určité značky lidmi

Státní správa

  • preference obyvatel ohledně bydlení či zdravotní péče
  • určení prestiže spojené s různým zaměstnáním a profesí
  • priority různých skupin voličů

Akademická sféra

  • hodnocení absolventů jejich vysoké školy
  • preference studentů při výběru školy či studijního oboru
  • zjištění hodnotové orientace lidí

Reference

Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti (NMS)

Efektivní směřování marketingových kampaní

Podrobná case study
Volkswagen Slovakia

Řízení lidských zdrojů na základě kvalitních informací ve VW Slovakia

Podrobná case study